tirsdag 30. juni 2009

Nå blomstrer alle akeleiene

Noen har holdt på en stund, men disse to starta for ca en uke siden. Denne gule tror jeg kommer fra frøboksen på hagegal, den er helt spesiell med sine opprette blomster. Den er ikke høy, kanskje ca 30cm eller deromkring.


28.06.2009 093


Den neste vet jeg ikke helt hvor kommer i fra, mulgens en pose med blandingsfrø fra Gardens North. Fargen er noe uvanlig, tror jeg. Denne er høy, tror den er ca 80cm.


28.06.2009 114


Hele planten


28.06.2009 101

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg liker akeleier fordi de opptrer både høyt og lavt, med varierende farger osv. Fler som har oppadvendte blomster tar jeg med glede imot frø av.

Signe sa...

Frø kan nok ordnes utpå sommeren en gang.

Stephanie sa...

Now I learnt a new beautiful flower ;-) TQ Signe!

Min Verden sa...

De er så vakre - men er ikke så glade i min hage. Jeg skal forsøke igjen å så til neste år. Håper det går da. Fikk noen frø i år som jeg ikke fikk satt. Vakkert, vakkert! Hanne