onsdag 5. august 2009

Parsellen min i august

Det gror godt her, både stauder og grønnsaker. Her følger noen bilder av staudene.



Først en ukjent geranium. Denne har blomstra ganske lenge nå, og det ser ut til at den har tenkt å fortsette en stund til. Neste år tror jeg den skal få flytte til beddet forran verandaen min.



04.08.2009 007



De neste har jeg sådd, og husker ikke for mitt bare liv hva det er. kanskje noen andre har forslag om hva det kan være. De ser ut til at de skal blomstre snart, og jeg tror ikke de er av det spiselige slaget.



04.08.2009 019



Telekia speciosa sammen med en trollius chinensis. Flotte syns jeg, men store planter som man nok ikke kan ha hvor som helst.



04.08.2009 022



Hjortetrøst og kuletistel har heller ikke lenge igjen til blomstring. De står midt på parsellen, men etter blomstring skal de få en bedre plassering har jeg tenkt. Enn så lenge får de stå i fred.



04.08.2009 029

Ingen kommentarer: